donderdag 6 oktober 2011

omslag voor fotomapjes

Op de vorige vorige knutsel en frutseldag (klinkt een beetje truttig) hebben we met de meiden een omslag voor een fotomapje gemaakt. Ik heb er heel veel en gebruik ze ook voor andere dingen, bv voor mijn verzameling oude briefkaarten, kleine borduurtjes, leuke kleine kruissteekpatroontjes enz. Ik heb er een gemaakt voor de fotos van de vakantie in de Elzas met de meiden, en een voor de prachtige kaarten van oude merklappen.


De typische Elzasfiguurtjes heb ik uit het boek L alsace aux point de croix ,van Bertrand Senart. De tekst heb ik met een verwijderbare viltstift er op geschreven en met een kettingsteek geborduurd.  
























Het borduurtje heb ik gekregen van Stavriana, die ze op de knutseldag voor iedereen meenam, is dat niet lief ?. In dit mapje bewaar ik mijn verzameling merklap kaarten. Een klein pompoentje (wat een gepruts zo klein, maar wel lief). De hartjes zijn momenteel te koop bij Xenos (kerstafdeling) . Ik moest er nog wel een (heel klein) gaatje in boren.

Natuurlijk kan je de omslagen ook voor grotere mappen en agenda s maken.



 Veel borduurplezier allemaal.


1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuke hoesjes!! Ben heel benieuwd hoe je die maakt.
    Je hebt trouwens een erg mooi blog, ik vind de dingen die je maakt geweldig, dus ik ga je volgen.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers

Totaal aantal pageviews