woensdag 1 februari 2012

anyone for tea?

Deze prachtige antieke theekoppen erfde ik van mijn schoonmoeder. Altijd als ik bij haar kwam dan keek ik stiekem even in de kast om ze te bewonderen.
Ik had niet veel hoop dat ze naar ons toe zouden komen, want er waren zeven kinderen. Maar er was verder geen belangstelling voor, dus kwamen ze toch naar ons.
Ze zijn handbeschilderd en behoorlijk oud, want mijn schoonmoeder had ze al van haar moeder gekregen.
Het zilveren schaaltje vond ik een keer op een rommelmarkt (koninginnedag) voor een euro. Het was helemaal zwart en zag er niet uit, thuisgekomen aan het poetsen gegaan en toen kwamen de zilvermerken tevoorschijn.

These gorgeous old teacups I inherited from my mother in law . Always when we visited her I secretly had a look in the cupboard to admire them. I had no hopes that they should come to me, because there were seven children. But there was no interest, and so they came in my posession.
The cups are very old, my mother in law got them from her mother.
The silver cup I bought on the famous "Queensday"fleamarket for €1,00, it was all black. When I came home I polished it and then I discovered the hallmarks.

Dit lieve lavendelzakje heb gekregen van Wilma , een "borduur"vriendin.
This lovely bag I got from Wilma, a "stitch"friend.

Zilver met emaille theelepeltje, met wapen en klederdracht van Hindelopen , alles handgeschilderd, gevonden op een rommelmarkt.

Silver enamelled teaspoon with coat of arms and costume of Hindelopen, handpainted, a fleamarket find.


Dit oude theeservies komt uit Engeland , en heet Audley. Is gemaakt door Spode, Copeland.

This old tea-set comes from England, and is called Audley, made by Spode, Copeland.







Het gebloemde tafelkleed is gemaakt van een gordijn, dat ik bij de kringloopwinkel vond, ik heb er een rand kant langs gemaakt.
De prachtige stof is van Sanderson.

This tablecloth I made from a curtain I found at the charityshop. I added the lace border.
The beautiful fabric is from Sanderson.


 Iedereen kent het onderhand wel, het bekende California servies. De borden vind je nog wel eens, maar de kop en schotels zijn wat minder bekend.

Its well-known in Holland, this "California"service.





Net zo leuk is een combinatie van allerlei serviesgoed. Oud, nieuw, chique en kitsch.
  Just as much fun is a combination of old, new chique and kitsch.


Is dit kitsch of is het geen kitsch. Maar ik vond het zo mooi gemaakt, en de kleuren zijn zo prachtig , ik doe hem nooit meer weg.

Is this kitschy or not? But it is made so beautifuly, and the couleurs are gorgeous.




Dit oude theekistje vond ik jaren geleden op een rommelmarkt. Er werd twee euro voor gevraagd, dus de koop was gauw gesloten.

I found this teacaddy years ago on a fleamarket, they asked €2.00 for it, a real bargain.








Ik heb er dorst van gekregen, en ga maar even snel een kop thee maken.
Allemaal een hele fijne dag en dank voor alle leuke en lieve reacties op de vorige blogjes, Gonnie

5 opmerkingen:

  1. wauw,wat heb je mooie spullen zo eentje zou ik willen hebben,maar helaas,mijn ouders in Polen, was het te kostbaar,en mijn schoonmoeder had twee dochters,dus ik heb Saks maar wat zit het leuk uit,de thee smaakt ook lekkerder toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, what a beautiful post, I love all the gorgeous china you have. My favourite is definitely the tea set you inherited, the colours are so pretty ~ pink and olive. The lavender bag is lovely and so is the Audley tea set, actually everything you have is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, mooie foto's en wat een mooie serviezen. Ik ben ook zo dol op servies en kom ook regelmatig in de verleiding om iets te kopen.
    Het lavendelzakje is ook een liefje! En dan de mooie lap die je gevonden hebt, mooi met het kantje eraan. Kortom een geweldige vondst!
    Fijne dag en creatieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Gonnie,
    Heel erg mooi allemaal, maar vooral dat blauw-rode van California vind ik heel mooi...
    Geniet ervan en wees er heel zuinig op...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gonnie,
    Ik ben even komen gluren bij je,wat een gezelligheid bij jou.
    Ben daarom gelijk volger geworden,zelf hou ik van de Engelse stijl wat ik hier heel erg in terug zie,SUPPER hoor!!!!!!
    Maar ook de lieve dingen die je maakt,erk leuk allemaal.
    Fijn weekend & groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers

Totaal aantal pageviews