woensdag 22 oktober 2014

Warme deken


Boven een foto van een quiltje in wording. Met dit weer krijg je behoefte aan een warme deken . Gisteren gaf ons weerstationnetje nog een nachttemperatuur aan van 15 c, vanmorgen haalde hij net de 8c. Gisteravond forse buien met onweer en hagel. Ik keek op een gegeven moment even naar buiten, en alles was wit . Dat was even slikken.
Ik had er zeker een voorgevoel van , want afgelopen zondag ben ik begonnen aan een kleine quilt, we hadden zoveel leuke nieuwe stofjes binnengekregen in de winkel, het begon te kriebelen.
Even stevig doorgewerkt, het schiet al aardig op.
De dag in Nijkerk van de merklappenvereniging Merkwaardig was reuze gezellig. Ik had tevoren wat wat speldekussentjes gemaakt en een oud naaimandje gepimpt .

Temperatures are going down, so I am making a new quilt with the fabulous new fabrics that arrived in our  shop last week. Nice prints and warm colours.

I made some new items for the shop, pimped this nice old basket, made a pincushion, needlecase, tapemeasure and gave the little doll a new outfit, and filled it with all kinds of old sewingstuff






Made several pincushions with old silver napkinrings { coming up for sale in our webshop, Atelier Steekjes en Kruisjes}



Op een van de laaste brocantemarkten kwam ik dit allerliefste haasje tegen en de naaldenkoker, en die zijn mee naar huis gegaan.

My last fleamarketfinds, this cute little rabbitpincushion and bone needlecase.


Ook nog geborduurd de laatste weken aan deze kleine kerstsampler, het patroon komt binnenkort in de webwinkel.
I also had some time left to  make this christmassampler, the pattern is also coming up for sale in our webshop.




Flink opgeschoten gisteravond.

Warme groet, Gonnie



10 opmerkingen:

  1. Mooi! Door de stofkeuze en de jojo's krijgt deze quilt iets heel bijzonders terwijl het idee heel eenvoudig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gonnie wat ziet er weer gezellig uit jou blogje ,en wat zijn de spelden kussentjes leuk ook het kerst patroontje is top alleen moet ik nog even niet aan kerst denken. Natuurlijk voor je het weet is het weer zover. Geniet jij nog maar even van het afmaken van het mooi quiltje. Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gonnie,
    Ik had, dacht ik, al eerder een berichtje geplaatst maar dat zal fout zijn gegaan. Mooie quilt!! Zijn dat stofjes uit 1 serie of ben je lekker aan het verzamelen geweest. Het mandje ziet er leuk uit, mijn vriendin heeft ook zo iets.... zal haar deze foto's laten zien. Grtjs Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Gonnie, wat is het toch allemaal weer mooi, en wat heb ik toch nog veel te leren...
    Liefs
    Er xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt is dit-hou wel van deze eenvoudige blokken.Maar door de jojo's wordt het juist zo speciaal.
    Het kerstmerklapje is ook leuk-mooi alfabet heb je gebruikt hiervoor.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt een prachtige quilt en de andere dingen die je hebt gemaakt zijn weer super !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gonnie,
    Het is bijna een jaar geleden dan je je laatste blogje schreef...
    Weet je dat ik al zoveel maanden wekelijks kijk of er al iets nieuws te zien is?
    Je maakt zoveel mooie dingen. Ik geniet daar erg van!
    Ik mis je, Gonnie!!!
    A.u.b., schrijf nog eens een blogje over je werk van 2015. Dank bij voorbaat.

    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na zoveel tijd weer eens gekeken op je blog maar helaas nooit meer wat nieuws.

    Gr Angela.

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers

Totaal aantal pageviews