maandag 2 juli 2012

handwerken en tuin

Alweer excuses voor dit late bericht, maar het was een beetje hectisch de laatste tijd.

Once againI must apologise for my lack of posts as things have been quite hectic on the homefront.


Toch nog kans gezien om kreatief bezig te zijn getuige dit "cathedral window" kussentje en de tas voor de winkel (die al verkocht is).

Still I have been a bit creative with this  little "cathedral window  cushion", and a bag for the shop (already sold).





En zoals belooft een paar foto s van de tuin van mijn vriendin Yvette, natuurlijk ook met een hoog brocante gehalte.

And as promised a few pictures of the garden of my friend Yvette, with of course a lot of brocante treasures















Rambler Bobby James met een enkele New Dawn er doorheen, geweldig en wat een geur!

Rambler Bobby James with New Dawn, great! , and so much fragrance.


Dit was Yvettes tuin, geweldig, vind je niet?

This was Yvettes garden, beautyful isn t it ?

Twee weken geleden vond ik bij de kringloopwinkel dit leuke bankje en de grote keulse pot, even een lik blauwe verf over het bankje en een nepeta in de pot en ik was weer helemaal blij.

Two weeks ago I found this gardenbench and the big brown plantcontainer at the charityshop, some blue paint on the bench and a nepeta in the pot and I was happy again.



 Een van mijn favoriete rozen: Leander, prachtige vorm, geur en kleur


One of my favourite roses: Leander, beautyful shape, fragrance and colour







Nog een favoriet : Oreganum rotundifolia, Kent Beauty. Wordt niet vaak aangeboden, maar afgelopen zaterdag liep ik hem tegen het lijf en dan is hij van mij, maar erg makkelijk is hij niet.

Another favorite of mine: Oreganum rotundifolia, Kent Beauty.

En als laatste favoriet: Gaura Lindheimerii, de hele zomer bloeit hij door, is een vaste plant, maar ik zet hem ook vaak in potten, waar hij het heel goed doet. Hij heeft zelfs de laatste winter overleeft, in tegenstelling tot zijn rose  variant, die veel moeilijker is en bijna nooit de winter overleeft.

Last favorite: Gaura Lindheimerii, flowers all summer, is a hardy annual, but I put it in containers as well, and it does very well. It even survived the last terrible winter, in  contrast with its pink variation, that is more difficult.


Regen en wind deren hem niet, hij blijft altijd overeind.

Rain or wind, it stays upright.

Genoeg voor vandaag, het wordt mooi weer, geniet er van



Groetjes Gonnie

13 opmerkingen:

  1. You are a great inspiration for me and your garden is so beautiful!
    Greetings from Sweden/Gudrun

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Gonny, foto's om echt van te genieten.
    Het kussentje "cathedral window" is helemaal het einde.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig kussentje en een geweldige tas, goed idee om te pikken! LOL!! Maar wat een schitterende tuin en een heerlijke bloemen laat je zien, voor die Hoe langer hoe liever, vind ik zo'n gaaf plantje!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alles is wauw,echt mooi,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je laat ons watertanden, wat een apart kussentje en de tuin helemaal om te smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige tuinen, dat is genieten!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een schattig kussentje. Dank je voor de mooie sfeerplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, ik bent helemaal wég van de tuinfoto's, ware lusthoven!
    En het kussentje is om te stelen, zó schattig! Ik snap nog steeds niet hoe je zoiets maakt, maar het geeft een geweldig effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig paradijs de tuin van Yvette. Wat is dit genieten!!!
    Je kussentje vind ik adorable!!!
    De kleuren en de stofjes zijn zo'n goede combi!!
    Ik wil het ook eens gaan proberen.

    Bedankt voor deze ontzettende mooie post!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve Gonny,

    Je hebt me betoverd met de Gaura Lindheimerij...wat een prachtige bloem. Ik heb de naam van de plant op een papiertje geschreven en stop hem in een vakje van mijn tas.Als ik hem heb gevonden plant ik de bloem in mijn tuin en denk ik aan jou...

    lieve groet Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's Gonny, kunnen zó in een tuinmagazine, of niet dan! Ik ben steeds van plan naar jullie atelier te komen, maar het komt er maar niet van. Eerst naar St.Marie-aux-Mines en daarna kom ik écht! Groetjes Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig, zeer liefelijk! Overigens, als je in een bosrijke omgeving woont, kun je te maken krijgen met boktor! Zeer vervelend. Mocht het zover komen dan is dit de oplossing: boktor gassen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend wat een tuin heb je, echt genieten die foto's..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers

Totaal aantal pageviews