vrijdag 17 februari 2012

wintertas

Eindelijk klaar met mijn "wintertas", is de winter op de loop. Maar het duurt toch nog wel even voordat mijn kleine "moppie" de tas kan gebruiken, 
 ze is er nu nog te klein voor.
Het was toch wel even meer werk dan ik dacht en ik wilde graag wat foto s maken van de tas in de sneeuw, maar ik was twee dagen te laat.

Finally finished my "winterbag", but the winter is on the run.
But the bag is still too big for my little angel ( my granddoughter LENTE ), it takes a couple of years befor she can use it.
It took a bit more time fo finish the bag than I imagined , I wanted to make some pictures in the snow, but I was two days late, the winter had suddenly disapeared.


Ik hoop dat het nu gedaan is met de erge koude, en heb maar vast wat bolletjes neer gezet, ik ben wat ongeduldig wat dit soort dingen betreft.
Mocht het gaan vriezen , dan haal ik ze wel even naar binnen.

 I hope winter has definititely gone, so I planted some bulbs in containers.
I am a little bit impatient in these matters. When temperatures are going below zero again, I put them indoors.




Ik had een nieuw vest gekocht, en zoals altijd moest ik een stuk van de mouw afhalen. Bedacht dat ik daar wel sokken van kon maken.

Bought myself a new cardigan, and as always the sleeves were much too long so I made the socks from the piece I cut of.




 Marijke ( http://www.steekjes&kruisjes.com/bracht een keer deze leuke houten wantjes voor me mee, ze kwamen nu goed van pas.

Marijke( http://www.steekjes&kruisjes.com/) once gave me these nice wooden mittens .



Deze cyclamen houden het wonderwel buiten, zelfs met een paar graden vorst. De vorigen hebben het een half jaar uitgehouden, alleen de laatste vorstperiode heeft ze geveld. Ik heb weer een paar nieuwe neergezet.

 These cyclamens do very well outside, the last ones were blooming for the last half year, even with some degrees of frost. But the last two winterweeks were too much for them (-16 F). I bought myself some new ones.




Gisteren verjaardag gevierd, smiddags kwamen de "handwerkmeiden"en het was reuze gezellig, alleen Gerda was er niet bij (beterschap meid). Ben ontzettend verwend, maar daarover meer in mijn volgende blogje.

Yesterday was my birthday, and all my "stitchfriends" came to visit, we had tea and they brougt me lovely presents. I tell you all about it in my next blog.


        Have a nice weekend,    Gonnie

12 opmerkingen:

  1. wat een geweldige tas, zo creatief en prachtig gemaakt ik ben sprakeloos!
    fijn weekend,
    groetjes Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk die tas, leuke stofjes en ditjes en datjes op de tas.
    gezellig weekend.
    Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een creativiteit, erg mooi!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Via via kwam ik op uw blog terecht. Wat een mooie tas heeft u voor uw kleindochter gemaakt. Graag zou ik van u willen weten hoe u dat redword(?) maakt. Ik vind dat echt heel erg mooi.

    Ik hoop van u te horen.

    Mvg:Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Gonnie,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoor. Ik las al bij Marijke dat het hartstikke gezellig was geweest. En ze heeft ook nog een heel leuk cadeautje voor je meegebracht. Heel leuk...
    Deze wintertas is ook echt helemaal geweldig zeg. Ik zou willen dat ik zo´n tas had, of kon maken... ja, misschien maar eens proberen. Leuk voor mijn breispullen toch?
    Ik wens je nog een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Gonnie. ik kwam via via op jou blog, wat een prachtige tas zeg. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt een super tas geworden!!Leuk met die sokken en die wintertafereeltjes! Wat een creativiteit!

    Je kleindochter zal er straks echt blij mee zijn!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere tas, gewoon jammer dat de lente er aan komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via Elsbeth kom ik op je blog. Ik ben een collega van haar en woon in Huizen.
    Leuke tas !

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers

Totaal aantal pageviews